Automatyczne montowanie wszystkich dysków sieciowych w mojej sieci - jak to zrobić?!?
s***@gmail.com
2018-05-08 05:56:30 UTC
Mój system to Kubuntu 18.04. Chcę go zmusić by automatycznie montował wszystkie dyski udostępnione w mojej sieci lokalnej oraz (o ile to możliwe) wszystkie drukarki. Ale nie wiem jak to zrobić ani czego szukać w Google. Proszę o wskazówki czego szukać (może być po angielsku). A może ktoś wie jak skonfigurować Sambę i mógłby się podzielić swoim doświadczeniem?

z góry dzięki i pozdro
Szyk Cech
--
http://szyk.jcom.pl/
http://szyk.free.of.pl/
http://szyk.wex.pl/
LFC
2018-05-08 06:33:48 UTC
Post by s***@gmail.com
Witam
[...]
Nie znam Ubuntu ani kubuntu, ale jeżeli jest podobne do innych distro,
to zainteresuj sie manualem polecenia mount oraz plikiem /etc/fstab.
To co wpiszesz do tego pliku będzie montowane automatycznie we
wskazanych katalogach przy starcie systemu.

Co do drukarek wystarczy, że zostana zainstalowane. Kubuntu na pewno ma
jakieś utility, aplikację do zarządzania drukarkami.

LFC
s***@gmail.com
2018-05-08 11:13:24 UTC
Chciałbym zaznaczyć, że w sieć jest oparta na routerze z DHCP i nie ma sensu tego zmieniać, bo w każdej chwili mogą się pojawić nowe komputery lub telefony w tej sieci i je chciałbym mieć podmontowane do mojego komputera (normalnie w tej sieci jest tylko mój komputer, ale przez Wi-Fi mogą się pojawić inne). Więc statyczne wpisy w /etc/fstab raczej nic mi nie dadzą.
rePeter
2018-05-08 11:33:56 UTC
Mon, 7 May 2018 22:56:30 -0700 (PDT)
Post by s***@gmail.com
[...]