Jakość dźwięku dynamicznie zmieniana z obciążeniem systemu
Marcin Debowski
2024-05-15 05:32:17 UTC
Zachciało mi się zrobić upgrade Ubuntu z 20LTS do 22LTS na moim surface
go i coś się porobiło z dźwiekiem. Nie wiem czy to w okolicach obsługi
BT bo na takich słuchawkach słucham, czy cos bardziej systemowo, ale
wystarczy, że system się dociąży (niekoniecznie jako "load", a też praca
dysku) i coś przełącza mi na duzo mniejszy bitrate czy tez większą
kompresję. Jak się obciażenie zmniejszy to zmienia w druga strone, ale
tego sie nie da słuchać. Podpowie ktos, gdzie mozna to cholerstwo
wyłączyć, bo na szybko nie moge nic znaleźć/wyguglać? Efekt występuje
niezaleznie od odtwarzacza.
Marcin
Dominik 'Rathann' Mierzejewski
2024-05-17 23:12:23 UTC
Date: Wed, 15 May 2024 07:32:17
From: Marcin Debowski
Post by Marcin Debowski
[...]
Sprawdź, jaki masz profil BT aktywny w każdym z przypadków. Z opisu
wygląda to na przełączanie pomiędzy profilem A2DP i HFP. A dlaczego tak
się dzieje? Może jakaś aplikacja próbuje nagrywać dźwięk. Nie mam w tej
chwili pod ręką żadnego urządzenia z BT, więc nie podam szczegółów, jak
to zrobić, ale jak zwykle pomocne Wiki ArchLinuksa podpowiada:
https://wiki.archlinux.org/title/PipeWire#Automatic_profile_selection

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://fedoraproject.org
Deep in the human unconscious is a pervasive need for a logical universe that
-- from "The Sayings of Muad'Dib" by the Princess Irulan
Marcin Debowski
2024-05-31 03:46:05 UTC
Date: Wed, 15 May 2024 07:32:17
From: Marcin Debowski
Post by Marcin Debowski
[...]
Robi się ciekawiej, bo efekt występuje na słuchawkach WH-1000XM2 ale już
nie wystepuje na CX Plus True Wireless. Oba mają ww. profile. Tyle, że
przy profilach spodziewałbym się działania zerojedynkowego, a tu
wystepuje gradacja jakości. Sa przynajmniej 3 rózne "jakości".
Post by Dominik 'Rathann' Mierzejewski
https://wiki.archlinux.org/title/PipeWire#Automatic_profile_selection
Popatrzę.
Dzieki i sorry, za późną odpowiedź....