Ubuntu w Win11
Boguś
2023-10-08 22:35:56 UTC
Mam pewne obliczenia numeryczne.
Przetestowałem je na komputerze A z Ubuntu 20.04.
Teraz potrzebuję przetestować na komputerze B z Win11.

Zainstalowałem Ubuntu na komputerze B przez wsl --install i przeszedłem wszystkie
etapy.
Terminal Ubuntu działa dobrze. Sprawdziłem kilkanaście poleceń Linuksowych -
wszystko działa. Nawet szybko i sprawnie działa mapowanie innych komputerów.

Wykorzystałem te same skrypty, które poprzednio używałem na komputerze A.
I klops. Nie ma gnome-terminal.
Zrobiłem update i upgrade i zainstalowałem przez sudo apt install gnome-terminal.

Niestety dalej nie działa - komunikat o błędzie :
# Error constructing proxy for org.gnome.Terminal:/org/gnome/Terminal/Factory0:
Could not connect: No such file or directory

hm, nic nie rozumiem co ma gnome-terminal z proxy ...

gnome-terminal na ubuntu 20.04 działa bez problemów. Mnie jest potrzebne
programowe otwarcie kilka terminali, w których równolegle biegną różne obliczenia

Czy jest tu ktoś kto tez zainstalował Ubuntu na Win11 i ma jakieś doświadczenia z
terminalami lub miał jakieś problemy i je rozwiązał. Będę wdzięczny za
jakiekolwiek informacje
Boguś
heby
2023-10-09 06:49:25 UTC
Post by Boguś
Error constructing proxy for
org.gnome.Terminal:/org/gnome/Terminal/Factory0: Could not connect: No
such file or directory
Jest dużo na ten temat, sprawdzałeś rozwiązania z netu?

https://askubuntu.com/questions/608330/problem-with-gnome-terminal-on-gnome-3-12-2
Boguś
2023-10-09 16:03:32 UTC
Post by heby
Post by Boguś
Could not connect: No such file or directory
Jest dużo na ten temat, sprawdzałeś rozwiązania z netu?
https://askubuntu.com/questions/608330/problem-with-gnome-terminal-on-gnome-3-12-2
Dziękuje za link. Stare ale jare. Widać że problem istnieje od dawna.
Już kilkanaście razy instalowałem Ubuntu na czystym dysku i nigdy ten problem nie
wystąpił. W opisach w twoim linku większość sugeruje błędy w konfiguracji local.
Być może to Win11 namieszał.

Problem rozwiązał się sam. W nocy zamknąłem komputer i rano ponownie uruchomiłem.
Po przejściu do ubuntu niespodziewanie gnome-terminal zaczął działać!!.
Czyli RESTART załatwiło problem. Z drugiej strony dziwne że od 10 lat pojawia się
ten mylący komunikat.
Boguś
heby
2023-10-09 16:39:39 UTC
Post by Boguś
Być może to Win11 namieszał.
Tak zupełnie na marginesie: nie wiem co to za aplikacja, ale jeśli ktoś
mi mówi, że jakaś aplikacja ma działać na Win11, to nie przeszło by mi
przez głowę, że to ma być WSL ;) To oszustwo. Ona nie działa wtedy na
Win11 tylko na Linuxie.

Adam
2023-10-09 09:58:06 UTC
Post by Boguś
[...]
Tak z ciekawości: dlaczego linuxa nie postawiłeś na najiejś wirtualce typu
VirtualBox czy VMWare?
--
Pozdrawiam.

Adam
Boguś
2023-10-09 16:08:34 UTC
Post by Adam
Tak z ciekawości: dlaczego linuxa nie postawiłeś na najiejś wirtualce typu
VirtualBox czy VMWare?
Nie jestem informatykiem i instalacja wirtualki przez brak doświadczenia
zajęłaby mi mnóstwo czasu a potrzebuję tego tylko do testów. Po za tym na
wirtualce ubuntu podobno działa świetnie ale nieco wolniej, co uniemożliwia
porównanie szybkości obliczeń na obydwu systemach na tym samym komputerze
--
Bogus