Virtualbox - nie mogę zainstalować Win98SE
universi
2024-05-14 16:51:27 UTC
Mój Linux to Mint 21.1 64 bit Mate + update. Z Repo instaluje się
Virtualbox 6.1.50, a od Oracle ver.7.0, dkms oczywiście zainstalowany
również inne dodatki. Obie te wersje się instalują i uruchamiają -
problem pojawia się z chwilą próby uruchamiania virtualnej płyty ( plik
iso) w celu instalacji Win98se - pojawia się na 2 sekundy czarne okno, a
później małe okno z informacją o błędzie.
Obie wersje dają takie okienko o błędzie z małą różnicą o: numerze
błędu. Gdy w /etc/init,d dam polecenie virtualbox to
uruchamia się duże okienko z którym nie bardzo wiem co zrobić. Wizualnie
wszystko ująłem tutaj:

http://universis.cba.pl/news/virtualbox

Wcześniej chciałem zainstalować linux-headers, ale okazało się że są już
zainstalowane:

apt update
apt install linux-headers-5.15.0-107-generic

linux-headers-5.15.0-107-generic is already the newest version
(5.15.0-107.117).
linux-headers-5.15.0-107-generic zaznaczony jako zainstalowany ręcznie.

Proszę o jakąś pomoc w temacie.
Kamil Jońca
2024-05-14 17:06:04 UTC
Post by universi
[...]
A co ci wyskoczyło w wyszukiwarce gdy wrzuciłeś komunikat błędu?
(podpowiem "VT-x is not available")
Kj
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
There never was a good war or a bad peace.
-- B. Franklin
NNTP Surfer
2024-05-14 17:27:19 UTC
Post by universi
http://universis.cba.pl/news/virtualbox
Wszystko raczej jasne, włącz wirtualizację sprzętową procesora w BIOS
twojego komputera.
universi
2024-05-14 19:02:52 UTC
Po wpisaniu w Google: Virtualbox VT-x is not available (VERR_VMX_NO_VMX)
wyskakuje właśnie śpiewka o włączeniu w biosie Akceleracji sprzętowej -
to jest laptopik Toshiba NB510 (10 cali - pracuję na monitorze) i tego
nie ma. Jedyne co w czasie penetracji ustawień Virtualbox znalazłem to:

System --> Akceleracja --> Wirtualizacja sprzętowa [haczyk] włącz
zagnieżdżone stronicowanie

- to ustawienie było na moment poszukiwań już włączone.
Drugie ustawienie również w Vbox to:

Ekran --> Akceleracja [haczyk] Włącz akcelrację 3D

- włączyłem, ale nie pomogło. Kiedyś na tym latopie Vbox mi normalnie
pracował i myślę o starszej wersji Vbox'a
i nawet próbowałem i był problem z zależnościami - chodziło o jakąś
bibliotekę, ale na razie nie zrobiłem bo nie wiem czy to nie popsuje
systemu.
NNTP Surfer
2024-05-14 20:32:49 UTC
Post by universi
Po wpisaniu w Google: Virtualbox VT-x is not available
Faktycznie, masz procesor Intel Atom N2600, który nie posiada
akceleracji sprzętowej maszyn wirtualnych.

Wyłącz wszystko co ma w nazwie "akceleracja" w ustawieniach VirtualBox i
spróbuj jeszcze raz.
universi
2024-05-15 11:54:41 UTC
Dziś postanowiłem pójść na drugi laptop: HP250 G3 i po ustawieniu
wirtualizacji zarówno instalacja Virtualbox'a się powiodła i
uruchomienie instalacji Win86SE również. Więc po powrocie na docelowy
laptop postanowiłem znaleźć starszą wersję i znalazłem
virtualbox-4.0_4.0.0-69151~Debian~lenny_amd64.deb. Jak przypuszczałem
tak się stało - stop instalacji z przyczyn braku biblioteki libcurl.
Graficznie pokazałem to jak wczoraj - zmodernizowałem tylko dokładając
obrazek na samym dole: http://universis.cba.pl/news/virtualbox