Web browser z obsługą cgi/fcgi bezpośrednio (bez serwera)
Andrzej A. Filip
2023-06-18 19:25:03 UTC
Czy są jakieś przeglądarki WWW wykonujące bezpośrednio skrypty CGI/FCGI
bez serwera WWW? [Inne niż tekstowy Lynx]
Andrzej A. Filip
marrgol
2023-06-20 10:54:09 UTC
Post by Andrzej A. Filip
Czy są jakieś przeglądarki WWW wykonujące bezpośrednio skrypty CGI/FCGI
bez serwera WWW? [Inne niż tekstowy Lynx]
Sądząc po mnogości (p)odpowiedzi ;-) chyba jednak łatwiej byłoby obok
przeglądarki uruchamiać sobie ad hoc jakiś (minimalistyczny?) serwer.
Polecam np. althttpd (https://sqlite.org/althttpd/doc/trunk/althttpd.md)
-- jeden plik źródłowy, jeden wykonywalny (<100kB), sprawdzony w boju…
W repozytoriach debianowatych dystrybucji jest chyba dostępny mini_httpd
(http://acme.com/software/mini_httpd/), ale go nigdy nie używałem; dawno
temu używałem jeszcze thttpd (http://acme.com/software/thttpd/).
Albo może wystarczyłby nawet taki wbudowany w Pythona, albo busyboxa?
Są też wbudowane w PHP i Ruby, ale nie wiem, czy obsługują CGI.
mrg
Andrzej A. Filip
2023-06-20 11:31:00 UTC
Post by marrgol
Post by Andrzej A. Filip
[...]
W moim konkretnym przypadku mogę użyć "serwerka" HTTP zaimplementowanego
bezpośrednio w perl-u. Tyle że wolałbym sprawdzić czy są proste inne
opcje np, bezpośrednie wykonywanie skryptów CGI (jak w Lynx-ie) albo
proxy socks5 przez UNIX socket.

Zasadniczo chodzi o to by to było dostępne na jednego lokalnego usera
albo jednej lokalnej grupy najlepiej z kontrolą dostępu na poziomie
uprawnień dostępu do plików.

Wydaje mi się że kiedyś czytałem jak na Unixie/Linuxie sprawdzić jaki
user jest drugim końcu lokalnego połączenie TCP *bez serwera ident*.
To by mi też w miarę pasowało.
--
Andrzej A. Filip