Ubuntu i interfejs sieciowy DOWN po restarcie
Roman Tyczka
2023-04-20 08:08:39 UTC

Mam wirtualkę z Ubuntu 22, po każdym restarcie interfejs jest:

2: ens33: <BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500 qdisc noop state DOWN group
default qlen 1000
link/ether 00:0c:29:72:16:c7 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
altname enp2s1

Muszę go z terminala podnieść, wywołać dhclient i działa... do restartu.
Było ok, zepsuło się, nie wiem dlaczego.

Jak to ustawić, żeby było up cały czas?
--
pzdr
Roman
Andrzej A. Filip
2023-04-20 08:31:59 UTC
Post by Roman Tyczka
[...]
[Sugestia na podstawie Debiana]
Masz wpis dla tego interfejsu w pliku /etc/network/interfaces ?
[ albo /etc/network/interfaces.d/* ]
"man interfaces" opisuje jak auto startować z konfiguracją przez dhcp.
Andrzej A. Filip
Kamil Jońca
2023-04-20 08:45:32 UTC
Post by Roman Tyczka
Witam,
[...]
Czy używasz ifupdown czy (bardziej prawdopodobne) netplana?

KJ
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Pawel
2023-04-20 12:53:17 UTC
Post by Kamil Jońca
Post by Roman Tyczka
Witam,
[...]
Z tego co wiem, to ubuntu juz od kilku wersji uzywa netplana, wiec
raczej tam treba szukac rozwiazania. Sam kiedys mialem z tym problem.
Marcin Bukowiecki
2023-04-21 10:36:54 UTC
Post by Roman Tyczka
Witam,
[...]
Spotkałem się z takim czymś ostatnio. Jakaś aktualizacja zrobiła dziwne uprawnienia w katalogu
głównym. Pokaz zwrot polecenia:

ls -la /
Roman Tyczka
2023-04-21 10:59:07 UTC
Post by Marcin Bukowiecki
Post by Roman Tyczka
Witam,
[...]
Już jest ok, dziwne, bo wczoraj odpisałem a post nie pojawił się do
teraz, mimo, że jest w wysłanych. Cytuję zatem, to odpowiedź do Kamila była:

"Tak, netplan jak napisał Paweł, ale nic nie pomagało, w końcu
wypierdoliłem z konfiguracji VM tę kartę, dodałem ją drugi raz, wszystko
online (włączona maszyna) i ...cud, od strzału działa bez kombinowania,
tak jaj poprzednio. Coś mu się chyba (vmware'owi) pomerdało w bitach 😉"
--
pzdr
Roman