Komunikat z linuxa do windows po lanie
Roman Tyczka
2023-03-29 11:11:08 UTC
Jest Windows 10, chcę do niego móc wysłać komunikat tekstowy z poziomu
Kubuntu 22. Jak to najprościej uzyskać?
Oczywiście chodzi mi o standardowe narzędzia, nie jakieś czaty czy
komunikatory. Ale o to co ma system wbudowane (ze strony Windows), tak,
żeby nie było konieczności pilnowania i uruchamiania czegokolwiek chyba,
że jest to usługa systemowa.
Niby samba ma komunikaty, ale nie wiem jak to wykorzystać, googiel
nafaszerował mnie bełkotem.
--
pzdr
Roman
Dominik Ałaszewski
2023-03-29 11:26:49 UTC
Post by Roman Tyczka
Niby samba ma komunikaty, ale nie wiem jak to wykorzystać, googiel
nafaszerował mnie bełkotem.
O to chodzi?

man smbclient:

" -M nazwa NetBIOS
Ta opcja umożliwia ci wysłanie wiadomości na inny komputer przy użyciu protokołu "WinPopup". Po ustanowieniu
połączenia wpisz swoją wiadomość. Aby zakończyć wpisywanie wciśnij ^D (control-D).

Jeśli na komputerze docelowym jest uruchomiony WinPopup, użytkownik otrzyma wpisaną wiadomość i
prawdopodobnie usłyszy sygnał dźwiękowy. Jeśli WinPopup nie jest uruchomiony, wiadomość nie zostanie
doręczona a żadna wiadomość o błędzie się nie pojawi.

Wiadomość zostanie obcięta, jeśli jej rozmiar przekracza 1600 bajtów. Jest to ograniczenie protokołu.

Przydatną sztuczką jest wysłanie wiadomości na standardowe wejście programu smbclient. Na przykład

cat mojawiadomość.txt | smbclient -M JANEK

wyśle wiadomość z pliku mojawiadomość.txt na komputer JANEK."
"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.
Roman Tyczka
2023-03-29 14:16:12 UTC
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Roman Tyczka
[...]
M. in. to mi właśnie nie działa:

@aorus:~/src$ smbclient -U admin -L 192.168.1.166
Password for [HOME\admin]:

Sharename Type Comment
--------- ---- -------
ADMIN$ Disk Administracja zdalna
C$ Disk Domyślny udział
D$ Disk Domyślny udział
IPC$ IPC Zdalne wywołanie IPC
ironpython Disk
Kingdom Rush_Data Disk
LANGUAGE Disk
print$ Disk Sterowniki drukarek
Users Disk
SMB1 disabled -- no workgroup available

@aorus:~/src$ echo "hello Joe" | smbclient -U admin -M KORNIKPC
Connection to KORNIKPC failed. Error NT_STATUS_NOT_FOUND

@aorus:~/src$ echo "hello Joe" | smbclient -U admin -M 192.168.1.166
Connection to 192.168.1.166 failed. Error NT_STATUS_CONNECTION_REFUSED

Co robię źle?
--
pzdr
Roman
Kamil Jońca
2023-03-29 14:26:40 UTC
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Roman Tyczka
[...]
Ale na docelowej stacji musi być chyab winpopup właczony. Chyba jakiś
czas temu przestał być uruchamiany?
KJ
marrgol
2023-03-29 15:02:10 UTC
Post by Kamil Jońca
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Roman Tyczka
[...]
Od Visty to chyba w ogóle przestał być.
mrg
Roman Tyczka
2023-03-29 15:33:45 UTC
Post by marrgol
Post by Kamil Jońca
Post by Dominik Ałaszewski
[...]
Tak, nie ma go od Visty, wynika to z lektury neta.
Co teraz? Inne pomysły?
--
pzdr
Roman
rePeter
2023-03-29 16:29:09 UTC
Post by Roman Tyczka
Co teraz? Inne pomysły?
W zasadzie nie wiadomo do czego to ma być.
A np. VNC lub Rdesktop i współdzielone schowki lub katalogi Cię nie urządzają?
Lub lokalny serwer http z prostą stronką z częstym odświeżaniem na kliencie?
To jednak Winda jakoś musiałaby wyrazić chęć pobrania tej informacji.

Piotr
Roman Tyczka
2023-03-29 18:07:29 UTC
Post by rePeter
Post by Roman Tyczka
Co teraz? Inne pomysły?
W zasadzie nie wiadomo do czego to ma być.
Do tego do czego napisałem, do wysłania komunikatu do użytkownika. Na twarz.
Post by rePeter
[...]
Szukam sposobu, żeby Winda wyraziła, kiedyś jak już ustaliliśmy było to
możliwe, coś się zmieniło i już nie ma takich możliwości, lub nie znam
sposobu.
--
pzdr
Roman
Dominik Ałaszewski
2023-03-29 18:38:28 UTC
Post by Roman Tyczka
Szukam sposobu, żeby Winda wyraziła, kiedyś jak już ustaliliśmy było to
możliwe, coś się zmieniło i już nie ma takich możliwości, lub nie znam
sposobu.
W nowych wersjach samby jest:
https://www.samba.org/samba/docs/current/man-html/winexe.1.html
można pewnie wykonać kod wywieszający jakiś mesydż.