parted i resizepart
szopen
2023-11-27 10:16:05 UTC
Dobry,

Próbuję rozszerzyć partycję ext4 na dysku, do końca jego pojemności,
używam parted i z jego poziomu wykonuję wg helpa:

Model: QEMU QEMU HARDDISK (scsi)
Disk /dev/sdd: 644GB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt
Disk Flags:

Number Start End Size File system Name Flags
1 1049kB 537GB 537GB ext4

(parted) resizepart 1 -1s
Error: Unable to satisfy all constraints on the partition.

No i mam błąd. O co w nim chodzi? Jak to zrobić poprawnie?
szopen
pioruns
2023-12-01 10:49:04 UTC
Post by szopen
[...]
A pokaz fdisk -l? Co jest za tymi 537GB, na pewno pusta przestrzen?
--
pozdrawiam, pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Registered Linux User #454644
szopen
2023-12-03 17:44:11 UTC
Post by pioruns
Post by szopen
[...]
Miejsce było, tylko polecenie parted pokazywało też ostrzeżenie, którego
nie pokazałem, o tym, że GPT nie jest do końca poprawne i czy może
poprawić, nie wyrażałem zgody i potem dalej się sypało. Gdy w końcu
wyraziłem, to operacja już była dozwolona. A GPT nie było w porządku, bo
GPT ma kopie na końcu dysku, a jej nie było bo dysk został rozszerzony
(to wirtualka). I stąd zamęt.
--
szopen