dziwny komunikat
Jacek
2023-08-27 12:09:06 UTC
Ostatnio zmieniłem drajwer grafiki z otwartoźródłowego na nvidia. Podczas
uruchamiania kompa, jeszcze przed pojawieniem się logo Minta, obserwuję
przez sekundę taki obraz:
https://www.szybkiplik.pl/Pf8t6y7Jrz
Jak dla mnie to dziwne, co w kompie który startuje może się odwoływać do
sr0, analizować i komunikować błędy dostępu do bloków skoro napęd DVD
pusty a i systemu operacyjnego chyba jeszcze nie ma :)
Czyn ktoś by nie zechciał skomentować?
Jacek
jn
2023-08-27 14:34:40 UTC
Post by Jacek
Czyn ktoś by nie zechciał skomentować?
Chcę. Ciekawe. :)
Jacek
2023-08-27 14:46:27 UTC
Post by jn
Post by Jacek
Czyn ktoś by nie zechciał skomentować?
Chcę. Ciekawe. :)
O ile zdołałem zdeszyfrować treść z linku, nie tylko mi się trafiło takie
dziwactwo i w linku nie znaleziono wyjaśnienia. Mam rację?
Jacek
jn
2023-08-27 15:05:19 UTC
Post by Jacek
O ile zdołałem zdeszyfrować treść z linku, nie tylko mi się trafiło takie
dziwactwo i w linku nie znaleziono wyjaśnienia. Mam rację?
Twoje błędy powstają w innych okolicznościach, mogą być powtarzalne i
wiesz że pojawiły się po instalacji sterowników nvidia.
U mnie wynik polecenia:

sudo dmesg | grep -i sr0
[ 2.741758] sr 3:0:0:0: [sr0] scsi3-mmc drive: 24x/24x writer dvd-ram
cd/rw xa/form2 cdda tray
[ 3.026314] sr 3:0:0:0: Attached scsi CD-ROM sr0

lub wyklikać w programie "Dzienniki"(?)
Co ja bym zrobił?
Wrzucił do Google komunikat błędu +wersja nvidia
Jacek
2023-08-27 18:03:42 UTC
Post by jn
sudo dmesg | grep -i sr0
U mnie wynik powyższego to kilkadziesiąt linii których tu nie będę cytował
(choć zawsze mogę je podać na życzenie :). A ja zresztą nie zmierzam do
usunięcia tego zjawiska. Dalsza walka z nim raczej przerasta moje skromne
możliwości. Specjalnie mi nie przeszkadza i zawsze mogę wrócić do
sterownika nouveau. Byłem po prostu ciekaw co jest grane i liczyłem na
szybkie i proste wyjaśnienie :)
Jacek
pioruns
2023-09-01 21:54:06 UTC
Post by Jacek
Post by jn
Post by Jacek
Czyn ktoś by nie zechciał skomentować?
Chcę. Ciekawe. :)
O ile zdołałem zdeszyfrować treść z linku, nie tylko mi się trafiło
takie dziwactwo i w linku nie znaleziono wyjaśnienia. Mam rację?
Zgadza sie. Problem zgloszony w linku powyzej wystapil na laptopie bez
sprzetu Nvidia. Jest on nie zwiazany ze GPU. Jedyny wspolny mianownik tego
zgloszonego bledu i twojego przypadku, jest, jak mniemam, posiadanie
napedu optycznego.
--
pozdrawiam, pioruns