Jak odinstalować Operę ?
colnet
2022-12-07 13:18:07 UTC
Linux Mint 20.3 64 bit Mate

Ostatnio chciałem zainstalować sobie kilka programów do kontroli i obsługi sieci, ale żadna instalacja nie doszła do skutku bo na drodze stanęła instalacja Opery która wprawdzie działa, "ale coś z nią jest" bo jak próbowałem zainstalowac któryś z programów to dostawałem taką formułkę:

# apt-get install traceroute
E: Conflicting values set for option Signed-By regarding source https://deb.opera.com/opera-stable/ stable: /usr/share/keyrings/opera-browser.gpg !=
E: Nie udało się odczytać list źródeł.

Postanowiłem więc odinstalować Operę i dostałem to co poniżej:

# apt-get autoremove opera
E: Conflicting values set for option Signed-By regarding source https://deb.opera.com/opera-stable/ stable: /usr/share/keyrings/opera-browser.gpg !=
E: Nie udało się odczytać list źródeł.

a próba naprawy źródeł instalacji kończyła się tak:

# apt-get install -f
E: Conflicting values set for option Signed-By regarding source https://deb.opera.com/opera-stable/ stable: /usr/share/keyrings/opera-browser.gpg !=
E: Nie udało się odczytać list źródeł.

Wiem że jest jeszcze opcja naprawy z Synaptic, ale nie pamiętam składni, jednak wpisanie samego Synaptic daje taki sam komunikat jak próba
naprawy przy pomocy apt-get install -f

Przy instalacji Opery nic nie "dłubałem", a to właśnie po jej instalacji się tak stało. Czy da sie coś zrobić jeszcze z tym systemem, czy raczej stary przyjaciel "format" się kłania ?
Kaczin
2022-12-07 21:38:46 UTC
Post by colnet
Linux Mint 20.3 64 bit Mate
[...]
Szczelam!
Usuń klucz autoryzacji dla Opery w Synapticu. Ten program ma GUI więc
składnia ci niepotrzebna.
Kaczin
jn
2022-12-07 22:57:47 UTC
W jaki sposób zainstalowałeś Operę?
pioruns
2022-12-26 13:38:02 UTC
Post by colnet
# apt-get autoremove opera
Od kiedy to pakiet w Mincie sie usuwa przez apt-get autoremove
nazwa_pakietu? Uzyles zlej komendy, zobacz "apt-get --help" aby zobaczyc
jak mozesz usunac pakiet w Mint.
--
pozdrawiam, pioruns