Poszukiwany skrypt/app typu "always online"
heby
2023-11-19 16:49:41 UTC
Cześć.

Wyobraźmy sobie małe urządzenie, przenośne, z Linuxem w jakiejś
konsolowej wersji.

Chciałbym, aby to urządzenie potrafiło zrobić taką sztuczkę:
1) Daje listę znanych wifi z hasłami
2) Skrypt automatycznie skanuje wifi i jeśl widzi znajomą siec, to
podpina się
3) W przeciwnym wypadku szuka jakiejś sieci co do której jest wejście
bez hasła i co ważne - internet działa bez logowania
4) I\lub korzysta z jakiejś updateowanej z netu listy znanych wifi i
haseł w powiązaniu geolokalizacją (można by dodać gps)
5) Jak zobaczy lepszą sieć, to się przełaczy (np. ktoś załaczy znany
hotspot w telefonie)
6) Pilnuje aby był cały czas online, w przypadku zerwania połaczenia
stara się nawiązać łaczność ponownie
7) Bezpieczeństwo zapewniam ja - tzn to urządzenie, jedyne co zrobi z tą
siecia, to otworzy kanał OpenVPN do mojego serwera gdzieś w internecie,
więc otwarte sieci są ok.
8) Jak jest sprytny, to może obejrze jakieś proste zabezpieczenia typu
logowanie, albo "obajrzyj reklamy", itd.
9) Ostatecznie, ale tylko ostatecznie, podepnie się do netu przez GSM.
10) Moze wystawi jakąs stronkę do sieci lokalnej, pokazującą co znalazł
i pozwalajacą się przepiąć ręcznie.

Innymi słowy chciałbym mieć takie małe coś "always online" spięte
tunelem z moim serwerem.

Urządzenie będzie przerzucać sporo danych (kamera), więc wsadzenie tam
modemu GSM jest na najniższym prorytecie.

Ktoś widział taki mały skrypcik, appkę, coś w pythonie itd? Zaznaczam,
że to nie jest do niecnych celów, nie chodzi o hackowanie sieci, a
jedynie ogarnięcie tematu automatycznego odnalezienia funkcjonalnych
sieci w okolicy.

Dla ciekawskich: ktoś mnie poprosił, czy jest jakaś opcja zrobienia
sobie takiego automatu w kamperze, że gdzie nie podjedzie, podejmie on
próbe znalezienia otwartych sieci wifi, bez grzebania za hasłami po
serwisach internetowych lub sprawdzania czy wpuszczają. Kamper ma kamery
i ktoś chce je sobie podglądać, posterować jakąs automatyką w domu (albo
odwrotnie), mieć dostęp do NASu w domu będąc w drodze itd itp.

Mogę coś takiego napisać, ale na oko to jest gruby kawałek software,
zejdzie z miesiąc pisania i testowania w pythonie i na koniec będzie to
mocno okrojone względem założeń. Ktoś kojarzy jakiś gotowiec?

Przejrzałem Kali, ale tam jest za dużo narzędzi do wifi o
kryptograficznych nazwach i jak na razie nie widzę nic, poza narzędziami
do hackingu, tu zaś chodzi o całkiem normalne używanie w sensie:
zastapienie człowieka, który zrobi to samo tylko wolniej.

PS. W/g opini człowieka dużo poruszajacego się po Europie południowej,
znalezienie funckjonalnego Wifi w turystycznych miejscach jest
relatywnie łatwe, głównie korzystajac z internetowych stron z hasłami do
znanych sieci.
Kaczin0
2023-11-19 20:23:40 UTC
Post by heby
[...]
Mogę coś takiego napisać,
Nie, nie możesz. Jesteś za cienki, i dlatego szukasz gotowca.
Kaczin
heby
2023-11-19 20:30:27 UTC
Post by Kaczin0
Nie, nie możesz. Jesteś za cienki, i dlatego szukasz gotowca.
:)

Gówno o mnie wiesz ;)
szopen
2023-11-20 20:40:57 UTC
Post by Kaczin0
Post by heby
Mogę coś takiego napisać,
Nie, nie możesz. Jesteś za cienki, i dlatego szukasz gotowca.
Co to za kretyński tekst??? Dżizas...
szopen
pioruns
2023-12-01 10:47:34 UTC
Post by heby
Ktoś widział taki mały skrypcik, appkę, coś w pythonie itd?
Wedlug Ciebie to jest "maly skrypcik", "apka"? Hahaha. Dobrze sie
czujesz? :)
To jest kombajn o bardzo waskiej niszowej specjalizacji. Sam to sobie
napisz, bo nikt nie ma takich wymagan jak Ty i nikt tego nigdy nie
napisal.
--
pozdrawiam, pioruns