SysRq
Konto58
2023-06-07 07:12:15 UTC
Hi.
AFAIS w nowych klawiaturach usuwają klawisz PrintScreen/SysRq
w zamian jest klawisz PrintScreen/Insert
czy działa on w kombinacji jak tzw. magic SysRq?
czyli czy da się użyć Alt + PrintScreen/Ins + klawisz komendy?
Ktoś testował?

Piotr.
marrgol
2023-06-07 13:08:32 UTC
Post by Konto58
[...]
Dwie, ale tylko zdalnie, więc nie jestem w stanie podać modeli.
OIDP na jednej działała kombinacja Alt + Fn-PrintScreen, a na
drugiej AltGr + PrintScreen. YMMV. No i, jak to w linuksie,
zawsze pewnie można sobie jakiś klawisz przemapować…
mrg
Konto58
2023-06-07 16:47:41 UTC
Wed, 7 Jun 2023 15:08:32 +0200
Post by marrgol
Post by Konto58
[...]
O ten przykład najbardziej mi chodziło, bo lapek którego chcę nabyć też prawdopodobnie ma
Printscreena w trybie z Fn, a normalnie w tym miejscu Insert.
Post by marrgol
drugiej AltGr + PrintScreen. YMMV. No i, jak to w linuksie,
Ten przypadek sobie sprawdziłem, dorwałem taką zewnętrzną klawiaturę i działa.
Post by marrgol
zawsze pewnie można sobie jakiś klawisz przemapować…
Tego bym nie był pewien, bo to może być sprzętowy kod klawisza bezpośrednio w kodzie
jądra, ale być może masz rację. Nie grzebałem za szczegółowo.

Jest jeszcze jedna opcja, biedne klawiatury, które nie przesyłają kodu "aż" trzech
klawiszy naciśniętych jednocześnie, ale jak piszą w manualach, wystarczy najpierw dwa
pierwsze klawisze a potem sam key command.

A może ktoś akurat używa HP Pavilion Gaming?

Ptr.
Arnold Ziffel
2023-06-08 13:02:20 UTC
Post by Konto58
Tego bym nie był pewien, bo to może być sprzętowy kod klawisza
bezpośrednio w kodzie jądra, ale być może masz rację. Nie grzebałem za
szczegółowo.
Można przemapować. Albo przedefiniowując KEY_SYSRQ w drivers/tty/sysrq.c,
albo mapując inny klawisz do kodu 99 (sysrq) przez setkeycodes (najpierw
showkey -s, żeby podejrzeć kod generowany przez dany klawisz).
--
Podczas seansu w kinie dziewczyna szepce do sąsiada:
- Wspaniale całujesz, Karolu. Czy to dlatego, że siedzimy dziś w ostatnim
- Nie, to dlatego, że nazywam się Andrzej.
marrgol
2023-06-08 18:03:13 UTC
Post by Arnold Ziffel
Post by Konto58
[...]
Nie ma żadnej potrzeby modyfikacji i kompilowania jądra.
Mapowanie klawiatur robi się teraz przez udev hwdb…
Post by Arnold Ziffel
albo mapując inny klawisz do kodu 99 (sysrq) przez setkeycodes (najpierw
showkey -s, żeby podejrzeć kod generowany przez dany klawisz).
…bo ta metoda nie działa w przypadku klawiatur na USB,
a tylko ze starymi, dobrymi PS/2.
--
mrg