40TudeDialog na Mincie.
Jacek Maciejewski
2024-07-27 07:36:49 UTC
OS to Mint Mate 21.3. Od jakiegoś czasu mój 40TudeDialog, pracujący pod
Wine nabrał dziwnego zwyczaju - za każdym razem gdy okresowo zaciąga
nowe posty czyli co 5 minut, wywala swoje okno na wierzch. To bardzo
wq.. i kiedyś tak nie było. Reinstalacja 40Tude nie pomaga. Ma ktoś
pomysła jak to ugryźć?
--
Jacek
I hate haters.
Nemrod
2024-07-27 11:45:20 UTC
Post by Jacek Maciejewski
[...]
Może ten emulator Wine zaczął odwalać jakieś maniany.
Lepiej przesiądź się na Thunderbirda, który działa natywnie
pod Linuxem.
--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.
Jacek Maciejewski
2024-07-27 12:38:12 UTC
Post by Nemrod
Może ten emulator Wine zaczął odwalać jakieś maniany.
Lepiej przesiądź się na Thunderbirda, który działa natywnie
pod Linuxem.
Próbowałem TBirda ale nie zdołałem się dostosować. 40Tude lepszy :) A
cholera reinstalować Wine jakoś mi się nie chce, z tym są zawsze
przeboje. Porady w tym zakresie są przedpotopowe, zawsze jakieś sęki
wychodzą.
--
Jacek
I hate haters.
Nemrod
2024-07-27 14:13:19 UTC
Post by Jacek Maciejewski
Próbowałem TBirda ale nie zdołałem się dostosować.
Czyli co konkretnie nie ogarnąłeś?
Post by Jacek Maciejewski
40Tude lepszy :) (...)
A co w nim lepszego? Staroć z 2005 roku, nie jest już rozwijany,
i jak widzę na screenach interfejs wygląda na dużo
brzydszy. TB ma wszystko, żeby wygodnie przeglądać
pocztę i newsy, jest nadal rozwijany, i jest darmowy.

Kamil Jońca
2024-07-27 15:07:49 UTC
Post by Jacek Maciejewski
[...]
No. Nie przesadzałbym. Sam używam thunderbirda i niestety z tym rozwojem
w kontekście newsów to tak nie do końca różowo jest.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
There's another way to survive. Mutual trust -- and help.
-- Kirk, "Day of the Dove", stardate unknown
Nemrod
2024-07-27 15:28:33 UTC
Post by Kamil Jońca
No. Nie przesadzałbym. Sam używam thunderbirda i niestety z tym rozwojem
w kontekście newsów to tak nie do końca różowo jest.
Istniała kiedyś wtyczka, dzięki której można było generować wzory
w LaTeXu, ale przestała się rozwijać i już nie działa, niestety.
Co do obsługi newsów, to trzeba się cieszyć, że w ogóle to jeszcze
działa, ponieważ co jakiś czas zamykają się kolejne serwery.
A TB jest OK :)

Jacek
2024-07-27 15:11:08 UTC
Post by Jacek Maciejewski
[...]
Wszystko ogarnąłem :) Jest niewygodny. Np. brak gestów myszy. I jeszcze
parę dupereli których nie pamiętam. Jak widzisz, odpowiadam z TBirda :)
Nemrod
2024-07-27 15:29:52 UTC
(...) Jak widzisz, odpowiadam z TBirda :)
Nawet stare psy uczą się nowych sztuczek :)

Jacek Maciejewski
2024-07-28 06:04:40 UTC
Post by Nemrod
(...) Jak widzisz, odpowiadam z TBirda :)
Nawet stare psy uczą się nowych sztuczek :)
Ach, za parę dni wychodzi nowa wersja Minta! Może pod tą nową 40Tude
będzie lepiej działał :) Sądząc po tym ile razy chłopaki-minciaki
upgradowali mintupdate w ostatnich dniach, będą duże zmiany :)
--
Jacek
I hate haters.
Wiesiaczek
2024-07-28 15:54:12 UTC
Post by Jacek Maciejewski
Post by Nemrod
[...]
Ciekawe, ile programów przestanie działać?
--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
Rzeczpospolitej Polskiej.
Jacek Maciejewski
2024-07-28 16:22:26 UTC
Post by Wiesiaczek
Ciekawe, ile programów przestanie działać?
Spoko, to się jeszcze nie zdarzyło.
--
Jacek
I hate haters.
Wiesiaczek
2024-07-29 16:08:10 UTC
Post by Jacek Maciejewski
Post by Wiesiaczek
Ciekawe, ile programów przestanie działać?
Spoko, to się jeszcze nie zdarzyło.
Może Tobie, bo u mnie za każdym razem.

Rzeczpospolitej Polskiej.
Jacek Maciejewski
2024-07-29 16:16:37 UTC
Post by Wiesiaczek
Post by Jacek Maciejewski
Post by Wiesiaczek
Ciekawe, ile programów przestanie działać?
Spoko, to się jeszcze nie zdarzyło.
Może Tobie, bo u mnie za każdym razem.
Może to przez te ogórki, które popijasz bez przerwy? :)
--
Jacek
I hate haters.
r***@konto.pl
2024-08-03 21:23:26 UTC
Mon, 29 Jul 2024 18:16:37 +0200, w
Post by Jacek Maciejewski
Post by Wiesiaczek
Post by Jacek Maciejewski
Post by Wiesiaczek
Ciekawe, ile programów przestanie działać?
Spoko, to się jeszcze nie zdarzyło.
Może Tobie, bo u mnie za każdym razem.
Może to przez te ogórki, które popijasz bez przerwy? :)
Raczej to tzw. pech kacapa :>

jn
2024-07-28 07:10:02 UTC
Post by Jacek Maciejewski
Od jakiegoś czasu mój 40TudeDialog, pracujący pod
Wine nabrał dziwnego zwyczaju - za każdym razem gdy okresowo zaciąga
nowe posty czyli co 5 minut, wywala swoje okno na wierzch
Czy to nie jest kwestia ustawień aktywnego okna w Mint?
Program w którym coś się dzieje przenosi swoje okno na wierzch.
Czy inne programy które robią coś automatycznie też się tak zachowują?
Jacek Maciejewski
2024-07-28 07:16:25 UTC
Post by jn
Post by Jacek Maciejewski
[...]
Jedyny taki program który mi przychodzi na myśl to Evolution, którego
używam do poczty. Też zaciąga maile okresowo ale siedzi grzecznie pod
spodem. Przeglądarki stron, które też chyba odświeżają strony, nie
wyskakują na wierzch.
--
Jacek
I hate haters.
jn
2024-07-28 08:04:35 UTC
Post by Jacek Maciejewski
Jedyny taki program który mi przychodzi na myśl to Evolution, którego
używam do poczty.
Można zainstalować Thunderbirda w Wine i sprawdzić czy działa podobnie
jak 40TudeDialog.
Sporo pracy a nie rozwiąże problemu.
Jacek Marcin Jaworski
2024-07-28 18:49:44 UTC
Post by Jacek Maciejewski
[...]
W ustawieniach pulpitu szukaj opcji "ochrona aktywnego okna". Wiem, że
Mint ma swój pulpit (chyba Cinamon?). Dlatego podam tą opcję jaką mam w
Kubuntu 20.04 w pulpicie KDE5. W KDE5 jest to w prog. "Ust. sys.", a w
nim opcje:
Przestrzeń pracy->Zach. okien->zakładka Uaktywnianie->opcja Ochrona
przed zmianą uaktywnienia.

Należy po prostu ustawić na wyższy stopień niż "Żadna". Jednak może to
spowodować problem z uruchamianiem innych prog. z menadżera plików np.
edytor tekstu może się otworzyć pod tym menadżerem.
Jacek Maciejewski
2024-07-30 07:15:35 UTC
Post by Jacek Marcin Jaworski
[...]
W swoim Mincie Mate mam co prawda "ustawienia pulpitu" ale nic takiego
tam nie ma. Mogę co najwyżej wybrać inną wersję managera okien.
Spróbowałem i nie pomogło.
--
Jacek
I hate haters.
Jacek Marcin Jaworski
2024-07-30 06:49:16 UTC
Post by Jacek Maciejewski
[...]
Mint ma swój pulpit (Cinamon?). Dlatego podam tą opcję jaką mam w
Kubuntu 20.04 w pulpicie KDE5. W KDE5 jest to w prog. "Ust. sys.", opcje: