skrypt bash
Jacek
2023-11-08 04:00:59 UTC
Prosiłbym żeby ktoś mi napisał skrypt bash'a który:

1. uruchomi program abc
2.po godzinie go zrestartuje
3. wykona klik LPM
4. będzie robił restart i klik co każdą następną godzinę.
Jacek
Dominik Ałaszewski
2023-11-08 08:48:54 UTC
Post by Jacek
1. uruchomi program abc
2.po godzinie go zrestartuje
3. wykona klik LPM
4. będzie robił restart i klik co każdą następną godzinę.
Proszę bardzo:

/opt/abc &
while true; do
sleep 1h
killall -9 abc
/opt/abc &
xte 'mouseclick 3'
done

https://linux.die.net/man/7/xautomation
"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.
Jacek
2023-11-08 10:24:28 UTC
W dniu Wed, 8 Nov 2023 08:48:54 -0000 (UTC), użytkownik Dominik Ałaszewski
Post by Dominik Ałaszewski
[...]
Piękne dzięki ale mam parę dodatkowych pytań :)
1. te 3 polecenia w trzeciej linii to nie muszą być oddzielone jakimiś
separatorami?
2. mogę mieć pewność że klik nastąpi już po uruchomieniu programu abc i
ukazaniu się jego okna? Może tam trzeba wstawić jakieś opóźnienie?
3. /opt jest tu użyty przykładowo i może to być np. /home?
4. jak zadać sleep w minutach?
5. Jak odpalić skrypt z ikony na pulpicie to wiem, ale nie wiem jak go
zakończyć z takiej ikony. Jak mianowicie?
Jacek
Kamil Jońca
2023-11-08 18:16:35 UTC
Jacek <***@go2.pl> writes:

[...]
#!/bin/bash
abc &
while true; do
sleep 1m
killall -9 abc
abc
#& xte 'mouseclick 3'
done
Jak tylko odkomentuję linię z xte, komp dostaje głupa - ikony na pulpicie
się mieszają, kursor robi dziwne rzeczy, same się katalogi zakładają itd.
aż system się zawiesi i tylko twardy reset pozostaje. Jakaś rada?
No bo pewnie xte "klika" w losowych miejscach - tak jak chciałeś.
i może trafić np. w ikone na pulpicie.
KJ
Jacek
2023-11-08 19:16:28 UTC
Post by Kamil Jońca
No bo pewnie xte "klika" w losowych miejscach - tak jak chciałeś.
i może trafić np. w ikone na pulpicie.
Najprawdopodobniej. Ale ja chciałem tylko jednego klika a nie serii, w
dodatku przypadkowych :) Da się to zrobić?
Jacek
Jacek
2023-11-08 19:44:27 UTC
Post by Jacek
Post by Kamil Jońca
No bo pewnie xte "klika" w losowych miejscach - tak jak chciałeś.
i może trafić np. w ikone na pulpicie.
Najprawdopodobniej. Ale ja chciałem tylko jednego klika a nie serii, w
dodatku przypadkowych :) Da się to zrobić?
PS. Trochę pogryzłem many i znalazłem coś takiego:

***@jacek-M19:~$ xinput list
⎡ Virtual core pointer id=2 [master pointer
(3)]
⎜ ↳ Virtual core XTEST pointer id=4 [slave pointer
(2)]
⎜ ↳ Logitech M705 id=12 [slave pointer
(2)]
⎜ ↳ Logitech K400 id=13 [slave pointer
(2)]

To wykaz możliwych źródeł do robienia inputu, w tym interesująca mnie mysz
M705. Z nią związane jest id 12 i cyfra 2, która z niczym mi się nie
kojarzy. Zważywszy na to że mysz ma kilka przycisków (w tym 2 główne) i
jedno kółko, co ja właściwie mam podstawić w skrypcie jako argument
polecenia mouseclick? A przypominam, interesuje mnie jeden klik LPM :)
Jacek
Jacek
2023-11-08 20:41:32 UTC
Post by Jacek
Post by Kamil Jońca
[...]
PS2. Gdy się skorzysta z polecenia 'xinput list --long', widać że
urządzeniu id=12 czyli myszy M705 można przypisać wiele etykiet, w tym
etykietę "Button Left". Tylko jak/gdzie to zrobić? :)
Jacek
marrgol
2023-11-08 22:25:04 UTC
[...]
Spróbuj:

 xte -i 12 'mouseclick 1'

bo moja mysz mówi, że 'mouseclick 3' to kliknięcie prawym klawiszem… :-)
Poeksperymentuj też z 'mousemove x y', żeby przed 'mouseclick' umieścić
kursor nad ikoną, która cię interesuje (lewy górny róg ekranu to 0 0).
Dominik Ałaszewski
2023-11-09 06:09:19 UTC
Post by marrgol
 xte -i 12 'mouseclick 1'
bo moja mysz mówi, że 'mouseclick 3' to kliknięcie prawym klawiszem… :-)
Bo to pewnie zależy od tego, czy ktoś ma ustawioną w systemie
mysz dla leworęcznych ;-)
Post by marrgol
Poeksperymentuj też z 'mousemove x y', żeby przed 'mouseclick' umieścić
kursor nad ikoną, która cię interesuje (lewy górny róg ekranu to 0 0).
Podpowiedziałbym jeszcze wmctrl do wykrywania czy pojawiło się żądane okno.
A jeśli pojawia się w różnych miejscach i menadżer okien nie umie go
ustawiać zawsze w tym samym położeniu- devilspie lub devilspie2.
Jacek
2023-11-09 10:05:23 UTC
W dniu Thu, 9 Nov 2023 06:09:19 -0000 (UTC), użytkownik Dominik Ałaszewski
Post by Dominik Ałaszewski
Podpowiedziałbym jeszcze wmctrl do wykrywania czy pojawiło się żądane okno.
Po prostu daję parę sek opóźnienia przed kliknięciem, na otwarcie okna.
Post by Dominik Ałaszewski
A jeśli pojawia się w różnych miejscach i menadżer okien nie umie go
ustawiać zawsze w tym samym położeniu- devilspie lub devilspie2.
Nie, pojawia się tam gdzie było.
Jacek
Jacek
2023-11-09 10:04:05 UTC
Post by marrgol
[...]
Nie działa. Sądzę że coś jest na rzeczy z etykietami słownymi (Button
Left) jedną z których trzeba przydzielić myszy zanim się do niej odniesie.
Post by marrgol
bo moja mysz mówi, że 'mouseclick 3' to kliknięcie prawym klawiszem… :-)
Poeksperymentuj też z 'mousemove x y', żeby przed 'mouseclick' umieścić
kursor nad ikoną, która cię interesuje (lewy górny róg ekranu to 0 0).
Z tym nie ma problemu bo program uruchamia się trzymając poprzednią
pozycję okna.
Jacek
Dominik Ałaszewski
2023-11-09 12:35:05 UTC
Post by Jacek
Post by marrgol
 xte -i 12 'mouseclick 1'
Nie działa. Sądzę że coś jest na rzeczy z etykietami słownymi (Button
Left) jedną z których trzeba przydzielić myszy zanim się do niej odniesie.
SOA#1, Debian Bullseye, MATE.

Może masz przemapowane?

***@morpheus:~$ xinput | grep -i mouse
⎜ ↳ Microsoft Microsoft® Nano Transceiver v2.0 Mouse id=13 [slave pointer (2)]
***@morpheus:~$ xinput get-button-map 13
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jacek
2023-11-09 15:24:44 UTC
W dniu Thu, 9 Nov 2023 12:35:05 -0000 (UTC), użytkownik Dominik Ałaszewski
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Jacek
Post by marrgol
 xte -i 12 'mouseclick 1'
Nie działa. Sądzę że coś jest na rzeczy z etykietami słownymi (Button
Left) jedną z których trzeba przydzielić myszy zanim się do niej odniesie.
SOA#1, Debian Bullseye, MATE.
Mint 21.2
Post by Dominik Ałaszewski
Może masz przemapowane?
Nano Transceiver v2.0 Mouse id=13 [slave pointer (2)]
U mnie 'grep mouse' wiedzie w maliny :)
***@jacek-M19:~$ xinput
[...]
⎣ Virtual core keyboard

Mysz która mnie interesuje to M705.
A u mnie:
***@jacek-M19:~$ xinput get-button-map 12
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

I mam rządek cyferek z którymi nie wiem co zrobić :) jakaś podpowiedź by
się zdała.
Jacek
marrgol
2023-11-09 17:36:59 UTC
Post by Jacek
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
I mam rządek cyferek z którymi nie wiem co zrobić :) jakaś podpowiedź by
się zdała.
Nic nie trzeba z nimi robić i tylko niepotrzebnie się fiksujesz na tych
słownych etykietach -- jeśli mysz normalnie działa, to znaczy że wszystko
już jest przypisane jak należy. Uruchom w terminalu:

 xev -event button | grep button

-- otworzy ci się małe okienko, poklikaj wszystkimi przyciskami myszy
trzymając nad nim kursor, to w terminalu wyświetlą się przypisane im numerki
(a przynajmniej powinny, ale skoro xte u ciebie „działa jakoś inaczej”,
to głowy nie dam… ;-) ).
Jacek
2023-11-09 19:30:39 UTC
Post by marrgol
[...]
Użyłem polecenia, wyszło że lewy przycisk to 1. Więc do pętli wpisałem
polecenie:
xte -i 12 'mouseclick 1'

I to nie działa. Po uruchomieniu programu abc ustawiam mysz na okienku
które ma być kliknięte, następuje ponowne uruchomienie programu abc i po
paru sek. zwłoki ma być klik. No to nie ma bo nie widać efektów tego
kliku.
Jacek
Jacek
2023-11-09 20:45:49 UTC
Post by Jacek
Post by marrgol
[...]
Po paru próbach polegających na kolejnym i częściowym wykonywaniu
pożądanej sekwencji działań wystrugałem taką linię poleceń:

***@jacek-M19:~$ abc & sleep 30 ; killall -9 abc ; abc & sleep 5 ; xte -
i 12 'mouseclick 1'

Robi ona wszystko to co trzeba (włącznie z klikiem) tyle że jeden raz :)
ale kiedy próbuję podstawić te polecenia do pętli zasugerowanej przez
Dominika na początku wątku, to nie działa. Prosiłbym więc kogoś lepszego w
te klocki ode mnie o napisanie pętli na podstawie tej działającej linii.
Przypomnę, działać ma to tak:

1. uruchamiamy abc
2. czekamy 1h (dla testów oczywiście paręnaście sek)
3. zamykamy abc
4, uruchamiamy abc
5. czekamy 5 sek
6. wykonujemy klik
7. idziemy do 2 linii.
Jacek
marrgol
2023-11-10 01:09:57 UTC
Post by Jacek
[...]
while sleep 1h ; do
pkill -x abc
abc & sleep 5s
xte -i 12 'mouseclick 1'
done
Jacek
2023-11-10 09:10:02 UTC
Post by Jacek
[...]
Sorry, nie działa. Program abc się uruchamia ale nie zamyka po ustawionym
czasie.
Jacek
marrgol
2023-11-10 10:51:48 UTC
Post by Jacek
[...]
Jeśli (prze|w)pisałeś tak, jak widać wyżej, to nie dziwne, że nie działa.
Zrób coś ze swoim newsreaderem, żeby nie łączył linii w jedną, bo chyba
przez to wyświetla ci głupoty, a nie to, co było faktycznie napisane.
To co ja napisałem wyglądało tak:

abc &[ENTER]
while sleep 1h ; do[ENTER]
pkill -x abc[ENTER]
abc & sleep 5s[ENTER]
xte -i 12 'mouseclick 1'[ENTER]
done[ENTER]

Jeśli koniecznie ma być w jednej linii, to:

abc & while sleep 1h ; do pkill -x abc ; abc & sleep 5s ; xte -i 12
'mouseclick 1' ; done
Jacek Maciejewski
2023-11-10 14:45:50 UTC
Jeśli (prze|w)pisałeś tak, jak widać wyżej to nie dziwne, że nie działa.
Tak właśnie było :)
Zrób coś ze swoim newsreaderem, żeby nie łączył linii w jedną, bo chyba
przez to wyświetla ci głupoty, a nie to, co było faktycznie napisane.
W 40tude jest rzeczywiście OK. Cholera z tym Panem. Jak na produkt z
linuksowej stajni jest wyjątkowo kapryśny i mocno niedorobiony. Jak
można zrobić komunikator żeby np. nie było opcji automatycznego
ściągania postów? I takich kwiatków jest sporo. Chyba wrócę do
poczciwego 40tude i zrezygnuję z linuksowej czystości :)
No, i oczywiście, jak napisałem poprawnie to skrypt działa. Piękne
dzięki tobie i wszystkim którzy zechcieli coś podpowiedzieć.
I ciekawostka - pierwszy zapis Pan przedstawił w jednej linii (HGW
czemu) a drugi zapis (ten z użyciem [ENTER]) jak najbardziej w wielu
liniach. I bądź mądry czemu? :)
--
Jacek
I hate haters.
jn
2023-11-11 00:02:29 UTC
Post by Jacek Maciejewski
I ciekawostka - pierwszy zapis Pan przedstawił w jednej linii (HGW
czemu) a drugi zapis (ten z użyciem [ENTER]) jak najbardziej w wielu
liniach. I bądź mądry czemu? :)
Może masz włączone "Zawijanie treści wiadomości"
Pan wersja 0.154
Jacek
2023-11-11 07:48:25 UTC
Post by jn
Post by Jacek Maciejewski
[...]
Pan 0.149. Ja nawet nie widzę u siebie takiej opcji. Innym kwiatkiem Pana
jest wyświetlanie na próbę wysłania każdego postu komunikatu o
przekroczonej długości linii. Ale nie ma gdzie jej ustawić :) Jeszcze
innym losowe załączanie podpisu. Raz jest a raz nie. Są jeszcze numery co
do których nie wiem czy winny jest Pan, serwer czy coś na styku.
Jacek
jn
2023-11-11 14:19:11 UTC
Post by Jacek
Pan 0.149. Ja nawet nie widzę u siebie takiej opcji.
Package: pan
Version: 0.146-2

pasek narzędzi ikona 4 poziomych linii lub klawisz [W] lub menu
Widok>Panel wiadomości (?)
Jacek
2023-11-11 14:43:45 UTC
Post by Jacek
Pan 0.149. Ja nawet nie widzę u siebie takiej opcji.
Package: pan Version: 0.146-2
pasek narzędzi ikona 4 poziomych linii lub klawisz [W] lub menu
Widok>Panel wiadomości (?)
Faktycznie jest, w życiu bym się nie spodziewał że w Widok :) I
rzeczywiście, ten skrypcik marrgola, z zawijaniem ma postać linii a bez
zawijania ma postać kolumny. Konia z rzędem kto zrozumie czemu :) To
słodka tajemnica programisty od Pana.
Nawiasem mówiąc, muszę mieć zawijanie włączone bo inaczej chacharów od
gógla nie da się czytać.
Jacek
pioruns
2023-11-09 15:32:37 UTC
Post by Jacek
Post by Kamil Jońca
No bo pewnie xte "klika" w losowych miejscach - tak jak chciałeś.
i może trafić np. w ikone na pulpicie.
Najprawdopodobniej. Ale ja chciałem tylko jednego klika a nie serii, w
dodatku przypadkowych :) Da się to zrobić?
xdotool click 1

Tu masz. Lewy przycisk sie klika. Mozesz tez dodac repeat czy delay. np.:

xdotool click --repeat 5 --delay 200 1

Lub zmienic na inny przycisk a nie lewy itd, albo klawisze z klawiatury,
zobacz manual.
--
pozdrawiam, pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Registered Linux User #454644
Jacek
2023-11-09 19:21:12 UTC
Post by pioruns
xdotool click 1
Nie działa, sorry.
Jacek
pioruns
2023-11-10 14:43:57 UTC
Post by Jacek
Post by pioruns
xdotool click 1
Nie działa, sorry.
U mnie dziala idealnie. Uzywam od lat w grach komputerowych. Klika mi sie
combo klawiszy 1,2,3,4 i autofire myszki tez w ten sam sposob.
Moze Ty nie masz myszki tylko touchpad?
Tak czy siak, poczytaj manual i poprobuj.
--
pozdrawiam, pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Registered Linux User #454644
Jacek
2023-11-11 07:49:34 UTC
Post by pioruns
Post by Jacek
Post by pioruns
[...]
Nie, chodzi o mysz (M705). Ale sprawa już rozwiązana.
Jacek
Kamil Jońca
2023-11-09 19:45:55 UTC
Post by pioruns
zobacz manual.
Mam wrażenie że dla OP jest to jakiś problem.
KJ
Jacek
2023-11-08 17:25:11 UTC
Post by Dominik Ałaszewski
[...]
Wyniki prób. Dopóki wykonuję to co poniżej, działa, program abc jest
zamykany po minucie i zaraz otwierany ponownie: