resize partycji
Konto58
2023-07-11 20:06:39 UTC
Czy można zmniejszyć partycję Windows 11 czymś linuksowym, np. gparted?
Nie wiem czy teraz to robią na ntfs, czy czymś innym.

W ogóle, co byście poradzili, w sytuacji: nowy lapek z W11, który ma zostać na części
dysku a reszta dla Linux. Wywalić partycję odzyskiwania W11? Coś jeszcze? W razie czego
można pobrać z MS?

Z góry dzięki za info,
Piotr.
2late
2023-07-11 21:17:23 UTC
Post by Konto58
[...]
Wybierz OS na host a guest na wirtualkach.

https://badzi0r.wordpress.com/
Konto58
2023-07-12 06:54:48 UTC
Tue, 11 Jul 2023 22:17:23 +0100
Post by 2late
Post by Konto58
[...]
Mały Windows na wirtualce też będzie (taki do pracy raz w miesiącu)
ale prócz tego musi być również ten fizyczny W11 z pełną mocą karty 3D.
Jacek
2023-07-12 06:34:09 UTC
Post by Konto58
Czy można zmniejszyć partycję Windows 11 czymś linuksowym, np. gparted?
Nie wiem czy teraz to robią na ntfs, czy czymś innym.
Gparted znakomicie sobie radzi z ntfs, przytnij partycję systemową
windowsa i kawałek na linuksa i tam każ zainstalować linuksa. Robiłem to
wielokrotnie i zawsze działało. Oczywiście, zainstaluje się bootloader
grub z którego będziesz startował sobie dowolny system.
Post by Konto58
W ogóle, co byście poradzili, w sytuacji: nowy lapek z W11, który ma
zostać na części dysku a reszta dla Linux. Wywalić partycję odzyskiwania
W11? Coś jeszcze? W razie czego można pobrać z MS?
Nic nie wywalać.
Jacek
Konto58
2023-07-12 06:59:15 UTC
Wed, 12 Jul 2023 06:34:09 -0000 (UTC)
Post by Jacek
Post by Konto58
[...]
super
Post by Jacek
Post by Konto58
[...]
Szkoda mi miejsca na partycję odzyskiwania Windowsa, bo to niepotrzebne i nie skorzystam,
raczej bym nie pozwolił na odzyskiwanie Win w ten sposób, aby mi przypadkiem nie zaorał
partycji z Linuksem.
Konto58
2023-07-12 22:14:21 UTC
Post by Jacek
Post by Konto58
[...]
Nie tak super, trzeba wyłączyć szyfrowanie/bitlockery partycji Windowsa
bo po resize gparted chyba wyjdzie kaszana.
Nie próbowałem ale...
Adam
2023-07-13 08:12:51 UTC
Post by Konto58
Post by Jacek
Post by Konto58
[...]
Wyłączenie szyfrowania to chwila, najwyżej kilka minut.
Chyba, że ktoś ma HDD - nie testowałem.
--
Pozdrawiam.

Adam