USB 2.0 vs USB 3.0
Wiesiaczek
2024-07-28 16:02:14 UTC
Problem taki:
Mint 21 z Cynamonem.
Drukarka HP-LaserJet-1018. (USB)

Drukarka instaluje się automatycznie, i dobrze, ale wydruk jest możliwy
tylko z USB 2.0.
Mam też w laptopie 3.0, ale tylko z tego jednego gniazda mogę drukować.

Na innym laptopie, gdzie są wszystkie gniazda USB w wersji 3.0
nie indzie wydrukować niczego :(

Czym te dwa standardy się różnią i czy można cokolwiek z tym zrobić,
żeby drukować z USB 3.0?
--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
Rzeczpospolitej Polskiej.
Jacek Marcin Jaworski
2024-07-28 18:55:03 UTC
Post by Wiesiaczek
[...]
Jest na to prosty sposób! Zacytuję siebie z d. 2024-02-05, pon. z grupy
Można nawet samemu sobie taki serwerek zrobić stawiając demona drukowania CUPS na Raspberry Pi z Linuksem. W Linux Magazine nr 2023-12 na s. 15 jest art. pt. "Nowe życie. Jak użyć Raspberry Pi do podłączenia starszej drukarki do sieci".
Dominik Ałaszewski
2024-07-29 07:27:48 UTC
Post by Wiesiaczek
Czym te dwa standardy się różnią i czy można cokolwiek z tym zrobić,
żeby drukować z USB 3.0?
Różnią się, ale powinny być zgodne w dół, czyli urządzenie
2.0 powinno być obsługiwane przez port 3.0

Jeśli faktycznie problem jest na poziomie usb
(w logach jest coś w rodzaju "unable to enumerate USB device")
to ja bym spróbował podpiąć drukarkę poprzez hub 2.0.

Ewentualnie, jeśli to chipset Intela, to można testować
czy zadziała zmiana rejestru XUSB2PR
vide np
https://www.systutorials.com/how-to-force-a-usb-3-0-port-to-work-in-usb-2-0-mode-in-linux/
"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.
Wiesiaczek
2024-07-29 16:05:42 UTC
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Wiesiaczek
[...]
Dzięki za info.
Jak widzę, istnieje potrzeba wymuszania trybu 2.0. Też liczyłem, że
powinno być kompatybilne, a nie jest.
Postaram się powyższe wypróbować w wolnym czasie.

Rzeczpospolitej Polskiej.
Wiesiaczek
2024-08-06 03:28:37 UTC
Post by Dominik Ałaszewski
Post by Wiesiaczek
[...]
Dzięki, pomogło :)

Rzeczpospolitej Polskiej.
Trybun
2024-07-30 10:18:40 UTC
Post by Wiesiaczek
[...]
Mam podobnie pod Win11. Jest gniazdo USB które nie chce mieć nic
wspólnego z moim telefonem. Na początku wszystko grało, aż przyszedł
dzień kiedy system zameldował że podłoczyłem nieznane urządzenie. Inne
gniazda USB nie mają tego problemu. Odinstalowałem i zainstalowałem od
nowa stery, ściągnąłem ekstra ze strony Motoroli program do obsługi
przez kompa, wszystko na nic, w tym konkretnym gnieździe system nie
rozpoznaje urządzenia. Wszystkie inne podłączane  urządzenia są widoczne.
Tak więc najprawdopodobniej coś takiego dotknęło i Twojego kompa, i nie
ma to nic wspólnego z wersją USB.
Wiesiaczek
2024-07-30 11:32:33 UTC
Post by Trybun
Post by Wiesiaczek
[...]
No, chyba ma. Bo taka sama sytuacja jest na innych kompach.
Przy okazji, ja używam Linuksa (Mint).