leniwy moduł
Konto58
2023-07-18 21:11:18 UTC
Mam taki przypadek w lapku, że Xorg ładuje się szybciej niż moduł kernela nvidia
i potem wszystko około 3D głupieje, bo moduł w kernelu w końcu jest ale
Xy już o nim nie wiedzą.
Szukam sposobu aby Xy poczekały na załadowanie drivera.
W tej chwili wylog/loguję się powtórnie do X/
Mogę ewentualnie system startować do konsoli i po zalogowaniu ręcznie uruchamiać X.

Szczegóły:
EFI, Xorg, lightdm + XFCE, driver nvidii kompilowany z akmod,

z góry dzięki za pomysła ;)
marrgol
2023-07-18 23:43:56 UTC
Post by Konto58
[...]
Jeśli w użyciu jest systemd, to najpierw sprawdziłbym, czy podanie
jaju parametru 'modules_load=nvidia' nie spowoduje wcześniejszego
ładowania drivera.

Jeśli nie, to spróbowałbym dodać np. 'ExecStartPre=/bin/sleep 5'
do serwisu display-manager.
mrg
Konto58
2023-07-19 07:07:29 UTC
Wed, 19 Jul 2023 01:43:56 +0200
Post by marrgol
Post by Konto58
[...]
Spowodowało i śmiga :)
Dzięki

BTW, to głupota, że np. takie Xy startują wcześniej niż kernel załaduje wszystkie moduły.
Straciłem dzień na kombinowanie z nVidią, do głowy mi nie przyszła taka kuriozalna
sytuacja, aż gdzieś natrafiłem na sugestię, że to możliwe.
Dominik 'Rathann' Mierzejewski
2023-07-25 07:57:20 UTC
Date: Tue, 18 Jul 2023 23:11:18
From: Konto58
Post by Konto58
[...]
Wiki Archlinux ma jak zwykle odpowiedź[1]:

LightDM ma opcję, żeby poczekać na załadowanie sterowników grafiki
w /etc/lightdm/lightdm.conf:

[LightDM]
logind-check-graphical=true

[1] https://wiki.archlinux.org/title/LightDM#LightDM_does_not_appear_or_monitor_only_displays_TTY_output

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://fedoraproject.org
There should be a science of discontent. People need hard times and